/ Forside / Musik / Classic eller PRO?
Share |
Vælg den service, der passer dig bedst!
Classic er for dig, der har en enkelt eller nogle få udgivelser, og som gerne vil have musikken online, kunne følge salget fra dag til dag, og som ønsker personlig dansksproget support på telefon og mail.

PRO brugere kan gratis uploade ny musik, og har fuld adgang til distributionsplatformen. Alt er inkluderet i prisen. 
PRO er for seriøse artister, der ønsker at kontrollere hver detalje, og udnytte de mange promotion muligheder.
Og for selskaber, der har et større katalog, eller som planlægger flere årlige udgivelser.

DiGiDi er et andelsselskab. (a.m.b.a)
Alle de over 3.500 labels og artister, der udgiver igennem DiGiDi, er medejere og har én andel og én stemme hver.
DiGiDi er derfor ægte deleøkonomi og alle er velkomne. 

Meld dig ind, og udgiv din musik
  .    
    Classic PRO
Tilskud til drift pr. md. 15,- 45,-
Andel af omsætning udbetalt 92% 94%
Betaling pr ny udgivelse 75,- 0.-
       
Global distribution
Gratis EAN-kode (stregkode)
Ubegrænset antal udgivelser
Ubegrænset antal artister
Mere end ét labelnavn
Lav rettelser i udgivelser
Fjernelse af udgivelser (Takedown) 37,50 37,50
       
Dagligt opdaterede salgstal
Avanceret brugeranalyse
Kvartalsvis afregning
Rapport værktøj
       
Promotion site for hver release
Pitching til Spotify, TIDAL m.fl.
YouTube Premium kanal
Musikvideo til VEVO og Tidal
Artist profil på iTunes
       




Tilskud til drift
Tilskuddet betales af alle aktive medejere, og dækker bl.a. udgifter til regnskab, afregning, support mv.
Beløbet modregnes kvartalsvist fra din DiGiDi-konto, så du skal ikke indbetale noget løbende.
Tilskuddet betales KUN, hvis du har indtægter i samme kvartal.

GRATIS prøveperiode første kvartal  
Som ny medejer skal du ikke betale for drift i det første kvartal du er medejer, men du skal selvfølgelig være medejer af DiGiDi.

Andel af omsætning udbetalt
Du får udbetalt næsten alt, hvad DiGiDi modtager. Det er hele formålet med DiGiDi. På vejen ud til forbrugerne har DiGiDi samarbejdspartnere (Spotify, iTunes, Merlin Group og phonofile.com), der alle får deres andel.


Eksempel: Spotify har meddelt, at de udbetaler 50%. KODA/NCB antages at modtage ca 10%

Betaling pr. ny udgivelse (kun Classic)
Hvis du er Classic bruger, betaler du et ENGANGSBELØB for at få registreret en ny udgivelse.
Prisen er den samme lige meget om du opretter en single, en EP eller et album.

Global distribution (Classic + PRO)
Når du udgiver igennem DiGiDi, kan din musik komme til salg world wide på alle de online services, du kender (iTunes, Spotify, Deezer, Tidal . . ), og et par stykker til (f.eks. Simfy Africa).
 

Gratis stregkode (Classic + PRO)
For at registrere musik til salg på nettet, skal man have en stregkode (EAN) til hver udgivelse. Hvis du ikke allerede har en EAN kode til din udgivelse, kan du få den gratis igennem DiGiDi, når du går i gang med at registrere din udgivelse.

Ubegrænset antal udgivelser og artister
På DiGiDis musikplatform kan du selv uploade og registrere lige som mange udgivelser og artister, du vil, uden at det påvirker den faste betaling.
Altså IKKE noget med betaling pr. udgivelse pr. år.

Styring af flere labels (kun PRO)
Denne funktion giver dig som PRO bruger mulighed for at få oprettet og håndtere flere labels. Med Rapport værktøjet kan du udarbejde rapporter for hvert label.

Ret selv udgivelser efter release (kun PRO)
PRO brugere har mulighed for gratis at rette eller opdatere deres udgivelser. Du kan udskifte lydfil eller cover, og ændre eller tilføje PR og shop information om udgivelsen, uden at skulle kontakte DiGiDi. Du kan f.eks. præcist fastsætte og regulere på hvilke services, i hvilke lande og hvornår din musik skal releases. Det eneste, der ikke kan ændres, er faktisk ISRC og EAN-koder samt antallet af tracks. Classic brugerne kan også få foretaget rettelser på deres udgivelser, de skal bare kontakte os, og så koster det 37,50 kr pr. rettelse.

Fjernelse af musik (Takedowns) kan kun gennemføres af DiGiDi, og det koster 37,50kr incl moms pr udgivelse man ønsker fjernet fra distribution.


Som PRO bruger kan du selv rette og opdatere dine udgivelser


Dagligt opdaterede salgstal (Classic + PRO)
På DiGiDis musikplatform kan du følge dit salg dag for dag. Vi modtager tal fra Spotify, iTunes, Deezer, Google, Amazon og YouTube.
klik for større udgave
Salgstal for de vigtigste netværk opdateres efter 2 dage

Klik for stor udgave
Detaljeret information om dine lyttere. Du kan søge på Label, Artist, en udgivelse eller et enkelt track.
Se hvilke playlists på Spotify, der bliver spillet, og præcis hvilke videoer på YouTube, der vises mest - også dem, der ikke ligger på din kanal (Se kanalsamarbejde) 



Kvartalsvis afregning (Classic + PRO)
Der udarbejdes detaljerede salgsopgørelse 4 gange årligt.
Opgørelserne indeholder detaljerede oplysninger om alle plays, views og downloads. Beløbet indsættes på din andelskonto hos DiGiDi. Du afgør selv, hvornår du vil have udbetaling.


Rapport værktøj (kun PRO)
Når du skal afregne indtægt i forhold til andre, kan du nemt lave præcise salgsrapporter til dine artister, featuring artister, producere eller sub labels. Du kan sortere helt fra Label niveau og ned til et enkelt track, og selv bestemme indholdet af rapporten. Det gør det nemt og sikkert at afregne til andre.


Promotion site til hver release (kun PRO)
PRO brugere har adgang til et avanceret designværktøj, hvor du hurtigt kan skabe et site, der samler alle relevante links både til hjemmeside, sociale medier og til alle de steder, hvor man kan lytte til musikken eller se din video.
Se eksempel
 

Med et promotion site får du et perfekt sted at linke til og dele.


Pitching til services (kun PRO)
Som global distributør har DiGiDi mulighed for at få pitched nye udgivelser til bl.a. Spotify, iTunes, TIDAL og andre på ugentlige møder. På møderne fastlægges hvilke udgivelser, der er egnede til kampagner, playlister og features. 
For at komme i betragtning, skal vi kunne argumentere for, hvorfor netop denne udgivelse skal have ekstra opmærksomhed. PRO brugere har derfor adgang til et 'Description tool', hvor du kan beskrive 'sales points', promotion strategi, og marketing strategi. 
OBS: Hvis vi skal pitche udgivelser til playlister o.lign. er det meget vigtigt, at disse udgivelser er registreret på Musik Platformen 2-3 måneder før release. De behøver ikke være færdiggjort, det kan sagtens være en draft. En draft skal som minimum have lidt lyd og sales points. Resten kan komme på løbende. Lyden behøver ikke være den færdige sang. Man kan også smide en demo version på, og så bare erstatte den, når den endelige lydfil er færdig. Den færdige udgivelse skal være gjort færdig 3-4 uger før release. Man skal bare være ude i god tid, hvis man vil have foden indenfor hos fx Spotify og Apple.
 

Pitching overfor de globale services kan være en stor mulighed for at få sin musik ud i verden.

YouTube partner kanal (kun PRO)
DiGiDi er YouTube Premium Partner. Hvis du som PRO bruger indgår et kanalsamarbejde med DiGiDi betyder det, at dit indhold vil blive betragtet som Premium (originalt) indhold af YouTube. Du får en højere udbetaling pr. view på din egen kanal, og samtidig kan du modtage betaling, hvis andre anvender din musik eller dine videoer på andre kanaler. 
Du vil fortsat kunne kontrollere din egen kanal 100%. Læs mere om YouTube kanalsamarbejde
 

På Musik Platformen kan du se præcis hvilke videoer, der giver views. Også selvom de IKKE ligger på din egen YouTube kanal.

Tidal og VEVO video (kun PRO)
Du kan selv uploade dine musikvideoer direkte til TIDAL igennem Musik Platformen uden yderligere betaling.
Som PRO bruger kan du også få dine videoer på YouTube kanalen VEVO. Da der er en del arbejde i dette for DiGiDi, er der dog en fast betaling pr. video upload.
Læs mere  
 




 iTunes Artist Profiles (kun PRO)
Som PRO bruger kan DiGiDi hjælpe dig med at uploade profilbillede og artistgallerier til iTunes og Apple Music.
Artistprofiler på Spotify kan du nu selv oprette ved at anvende Spotify for Artists
Læs mere


 

DiGiDi - Digital Distribution
siden 2003

Ny på DiGiDi? 
Allerede medejer?
 
DiGiDi - Digital Distribution a.m.b.a. CVR 27628389 www.digidi.dk Hallelevvej 15, DK 4200 info@digidi.dk. +45 27 89 18 14